0 800 21 9393 укр
рoс

Як навчитися відмовляти, коли у вас просять у борг

29 черв. 2018 р. Статті
отказывать, когда у вас просят в долг

За інформацією ООН, 60% українців перебувають за межею бідності. Хтось пристосовується жити відповідно до своїх достатків, інші вирішують фінансові труднощі за рахунок рідних, друзів і колег, які не знають, як відмовити, коли у них просять позичити грошей.

Напевно, ви також маєте знайомого, який час від часу, якщо не щомісяця, просить у борг до зарплати. І що ви робите? Якщо ситуація повторюється, то, певно, вас правильно обрали у ролі палички-виручалочки. Ваш знайомий знає, що вам не подобається віддавати свої гроші, але ставить свої інтереси на перше місце. А ви дозволяєте йому користуватися вашою добротою, бо не уявляєте, як відмовити, якщо просять грошей.

Відмовляти в позиці не так вже й складно: оберіть лінію поведінки та аргументи – і вам більше не доведеться почуватися банкоматом. Розглянемо, що, коли і як відповідати у разі чергового прохання про гроші.

Аргументуйте відмову

Ви не зобов'язані пояснювати людині, чому не хочете позичати їй гроші. Хочете просто сказати «ні» – зробіть це. Але така відповідь може образити і навіть покласти край вашому знайомству. Якщо ж вас цікавить, як чемно відмовити, якщо просять у борг, щоб зберегти добрі взаємини, аргументуйте відповідь. Не потрібно нічого вигадувати – брехня розкриється, і тоді виправдання не допоможуть. Говоріть правду.

  1. Якщо у вас на найближчий час запланована велика покупка, відпустка або ремонт, не відкладайте плани через несподіване прохання про позику. Розкажіть про них і поясніть, що вам знадобляться всі вільні кошти.
  2. Щоб у вас не просили гроші, тримайте інформацію про свої доходи та фінансові справи при собі. Максимум, із ким можна нею ділитися, це зі своєю другою половиною, з якої у вас спільний бюджет.
  3. Замість того, щоб тримати кровні під матрацом і щоразу думати, як відмовити, якщо просять у борг, примусьте гроші приносити вам додатковий дохід. Оберіть один-два банки для депозитів. Усім відомо: якщо зняти кошти достроково, нараховані проценти «згорять» – звідси виправдання того, що ви не можете дати у борг. До того ж, завдяки депозиту, у вас завжди буде НЗ на випадок додаткових витрат.

Говоріть чітко

Питання про гроші – тема делікатна і вимагає акуратності. Тому, коли у вас просять у борг, не поспішайте з відповіддю, візьміть тайм-аут. Скажіть, що не можете приймати такі рішення самостійно і повинні порадитися з другою половинкою. Також можна послатися на те, що вам потрібно перевірити, чи є взагалі у вас на руках (удома) така сума.

Інтонація, з якою ви пояснюєте свою відмову, має не менше значення, ніж зміст відповіді. Хочете знати, як не давати грошей у борг і як відмовити у них категорично, але не грубо? Тоді говоріть чітко, впевнено і не виправдовуйтеся. Вихована людина сприйме ваше рішення з розумінням. Якщо ж вона продовжить наполягати, то просто скористайтеся її ж тактикою і скажіть «ні» без церемоній.

не давайте в долг

Допоможіть порадою

Придивіться до знайомого, який часто позичає у вас гроші. Він може робити це з об'єктивних причин – наприклад, через погіршення стану здоров'я йому потрібно купувати дорогі ліки. Тоді відмовити у допомозі буде непорядно. Але якщо людина просто не хоче навчитися розподіляти гроші раціонально, постійно витрачає їх на дорогі речі і розваги, ви не зобов'язані її виручати.

Як же навчитися не давати гроші у борг і водночас зберігати гарні взаємини? Підкажіть другові, як перестати потребувати допомоги. Наведемо приклади, що можна порадити, залежно від ситуації.

  1. Розподіляти особистий бюджет на першочергові та другочергові витрати. Для цього потрібно перед початком місяця скласти список регулярних статей витрат і поряд із кожною вказати бюджет. Сюди слід включити плату за оренду житла, «комуналку», паркомісце, кредити, проїзд, навчання, продукти харчування тощо. Якщо залишаться гроші, частину з них – відкласти до НЗ, інші додати до розділу «Додаткові витрати і розваги». Тільки так і не навпаки.
  2. Нагадайте знайомому, що регулярні фінансові труднощі – це привід змінити роботу на прибутковішу. Якщо не вистачає знань, краще гроші позичити та витратити їх на курси підвищення кваліфікації або взагалі навчитися чомусь новому. Це окупиться подвійно. Ще варіант – знайти підробіток, можна навіть не за прямою спеціальністю, а, наприклад, пов'язаний із хобі.
  3. Порадьте банк, де можна вигідно отримати кредит, наприклад, на розвиток власної справи. Детальний бізнес-план буде достатнім приводом для банку не відмовити у позиці. Якщо ж знайомому просто час від часу не вистачає на життя, підкажіть сервіс миттєвих онлайн-кредитів. Наприклад, у Moneyveo першу позику всі отримують під 0,01% на день, а за повторних звернень клієнти заощаджують на процентній ставці до 50% за програмою лояльності.

Народна мудрість про те, що гроші псують дружбу, доведена на практиці. І якщо друг, родич або знайомий часто звертається до вас по фінансову допомогу, не відмовляйте, а по-дружньому його підтримайте. Людина повинна зрозуміти, що не зможе постійно користуватися вашими послугами, зате вона оцінить поради.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.