Що таке автентифікація і як її зробити
Процес перевірки даних користувача, пристрою або системи — автентифікація (аувтентифікація) — це надійний метод кібербезпеки, який гарантує, що людина або об'єкт, що отримує доступ до ресурсу, має право здійснювати таку дію. Найпростішим способом захисту вважається використання імені та пароля. Однак сучасні реалії та рівень розвитку технологій вимагають більш надійних методів. До таких належать біометрична перевірка, двофакторна автентифікація. Розуміння того, як працює система захисту, — важливий момент для контролю користувачем своїх дій. Що таке автентифікація (аутентифікаціяавтентифікація) у деталях: від поняття до підключення та деактивації — у цьому матеріалі. Не варто ігнорувати цифрову безпеку. Важливо вдосконалюватися, щоб захист інформації був надійним та ефективним.
Методи автентифікації
Перевірка даних може використовуватися для різних цілей: безпеки пристрою, облікового запису, хмарних обчислень, а також контролю доступу (наприклад, співробітникам великої корпорації). Сьогодні відомі й активно застосовуються такі методи автентифікації:
Паролі. Простий і звичний ключ безпеки. Це набір знаків або умовне слово, що вводить користувач разом з логіном (ім'ям). В основі методу — порівняння даних. Для отримання доступу вони мають збігатися зі збереженими в базі користувацьких паролів.
Біометрія. Цей метод автентифікації вважається більш надійним і не менш простим у використанні. Для підтвердження особи можуть бути залучені такі унікальні фізичні характеристики, як відбиток пальця або знімок обличчя .
Двофакторна. Така автентифікація забезпечує додатковий рівень захисту на випадок, якщо пароль став відомий третім особам (вкрали, підглянули, підібрали тощо). Вона передбачає два етапи перевірки даних. Спочатку введення пароля. Потім — унікального одноразового коду (приходить на пошту, телефон) після запиту його отримання користувачем. Можна застосовувати також відбиток пальця, PIN-код.
Важливий момент: не варто плутати автентифікацію та авторизацію. Оскільки обидва процеси спрямовані на надання доступу, деякі користувачі вважають їх ідентичними. Насправді в кібербезпеці автентифікація входить у поняття авторизації. Саме вона забезпечує перевірку введених даних (пароля, біометричних параметрів). Лише після підтвердження їхньої автентичності в процесі автентифікації відбувається авторизація. Надається безпосередній доступ до облікового запису, програми, внутрішніх сервісів компанії тощо.
Читайте також: Як отримати електронний цифровий підпис і як його використовувати
Як зробити автентифікацію
Процес перевірки даних складається з декількох етапів. Однак розібратися, як зробити автентифікацію, дуже просто, вивчивши таку інструкцію:
Користувач ініціює спробу зайти на платформу.
Система запитує базові дані — логін або e-mail.
Користувач вводить пароль — відбувається його автентифікація.
Якщо застосовується підвищений рівень захисту, система може запросити додаткові фактори. Наприклад, код з SMS, біометричні дані. Розуміння, що автентифікація — це важливий етап захисту інформації від шахрайських дій і третіх осіб, наводить користувачів на думки про необхідність відходити від найпростіших і звертатися до складних систем. У цьому плані істотно зростає актуальність перевірки особистості через декілька рівнів.
Читайте також: Як визначити банк за номером картки
Що таке двофакторна автентифікація і як її увімкнути
Додатковий рівень захисту на випадок крадіжки пароля просто необхідний, якщо йдеться про доступ до комерційної, приватної інформації. Дедалі більше користувачів вибирає замість простої двофакторну автентифікацію. Таку опцію можна налаштувати практично в будь-якій із сучасних систем. Важливо розуміти, що таке двофакторна автентифікація (аувтентифікація) на практиці. Це використання спочатку стандартного пароля, а потім — спеціального ключа доступу. Активувати додаткову систему захисту нескладно — для цього потрібно виконати:
Вхід у налаштування облікового запису.
Вибір способу підтвердження (смс на телефон, повідомлення на пошту, токен тощо).
Завершення налаштувань.
Достатньо один раз розібратися, як увімкнути двофакторну автентифікацію, щоб у майбутньому успішно використовувати додатковий захист для гаджетів, програм, сервісів тощо. Іноді може знадобитися і зворотний процес з її відключення. Наприклад, якщо до облікового запису мають отримувати доступ інші користувачі, крім власника. У такому разі двофакторна автентифікація сильно ускладнює процес або робить його неможливим. Однак перед відключенням потрібно правильно оцінити ризики. Це дасть змогу зрозуміти, що важливіше: швидкий спрощений доступ чи надійний захист.
Як вимкнути двофакторну автентифікацію
Розібратися з процесом деактивації корисно. Для вимкнення двофакторної автентифікації потрібно виконати кілька простих дій:
Зайти в налаштування безпеки.
Знайти розділ керування двофакторною автентифікацією.
Підтвердити вимкнення додаткового фактора безпеки. Система підкаже, які дії для цього виконати.
Розуміння, як вимкнути двофакторну автентифікацію, — не менш важливий момент, ніж навичка її активації. Такі знання дають змогу користувачам бути максимально гнучкими в питаннях, які стосуються безпеки інформації.
Яка автентифікація вважається надійною
У цифровому світі дуже важливо відповідати тенденціям. Це означає насамперед уміти захищати комерційну, персональну, будь-яку іншу інформацію від третіх осіб і шахраїв. З цієї причини питання, яка автентифікація вважається надійною, залишається актуальним.
Одна з ключових причин витоку даних — використання слабких паролів. Оптимально застосовувати біометричну автентифікацію. У її основі — унікальні фізичні характеристики людини (голос, відбитки пальців, знімок обличчя). Ще один надійний спосіб захисту — двофакторна автентифікація. У ній дані вважають підтвердженими тільки після введення пароля і додаткового перевіркового коду.
Хороша можливість посилити захист — використовувати поради фахівців у сфері кібербезпеки. Ключові серед них:
регулярно змінюйте пароль;
використовуйте надійні програми, здатні відстежити та знешкодити таких шпигунів, як трояни, кейлогери;
створюйте паролі завдовжки не менш як 10 знаків, обов'язково комбінуйте цифри, букви, символи;
шифруйте паролі на пристроях, щоб ускладнити або унеможливити роботу шахраїв з їхнього отримання;
вимкніть повторне використання викраденого одного разу пароля — навіть якщо він надійно засів у пам'яті та здається максимально зручним.
У цифровому світі людина часто ділиться приватними даними в режимі онлайн для здійснення тих чи інших операцій. Це швидко і зручно. Однак у таких випадках на перший план виходить рівень захисту, що забезпечується їхнім одержувачем. Виключити проникнення в особисті акаунти недостатньо.
Читайте також: Bank ID: що це та як працює
Якщо ви приділяєте особливу увагу конфіденційності під час оформлення грошових позик і кредитів, вибирайте надійні фінансові організації. Вони використовують найсучасніші способи створення максимально безпечного робочого середовища. З цієї позиції оптимальною є співпраця з популярним в Україні сервісом швидкого кредитування Moneyveo. Високий рівень захисту даних і продумана політика конфіденційності — одні з ключових переваг компанії. Крім того, Moneyveo — це:
мінімальний пакет документів (паспорт, ІПН, номер картки);
швидке рішення за заявкою — розглядається автоматично;
мінімальний відсоток відмов;
вигідні умови та зручна система погашення;
доступність сервісу 24/7.
Moneyveo — це кредити швидко, вигідно, зручно. Доступний широкий вибір фінансових продуктів для різних цілей.
FAQ
Що таке автентифікація в телефоні?
Перевірка даних користувача, який намагається розблокувати гаджет.
Коли проводиться автентифікація?
Перед входом на сайт, у програму, сервіс, для розблокування гаджетів — телефонів, планшетів тощо.
Що належить до факторів автентифікації?
Це унікальні елементи або фрагменти інформації. Їх успішна перевірка та підтвердження автентичності дають змогу користувачеві отримати доступ до цифрової платформи або системи.
Інші цікаві статті
Що таке ОВДП і як на них заробляти
Як працює національний кешбек: розбираємося в деталях
На які рахунки заборонено накладати арешт в Україні
На що українці беруть кредити: аналіз за 10 років
Кредитні продукти
Smart/Trend/Temp
Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:
За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.
Для продуктів СМАРТ та ТЕМП
У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.
Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:
• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;
• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.
Для продукту ТРЕНД
Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).
Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:
Для продукту СМАРТ та ТЕМП
За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Для продукту ТРЕНД
У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.
Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:
Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.
Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:
Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.
Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:
Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.
Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:
Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.
Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.
Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:
Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:
• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;
• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;
• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).
Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:
Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.
Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:
Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.