Здійснення безконтактних платежів за допомогою мобільних пристроїв
0 800 21 9393 укр
рoс

Як здійснювати безконтактні платежі через смартфон

8 лист. 2017 р. Новини
NFC-технології

День за днем набирають популярність платежі через мобільні пристрої, зокрема за допомогою NFC-технологій. Кожен, у кого є банківська картка, може оплачувати товари і послуги по телефону безконтактним шляхом. Однак це можливо лише у разі, якщо в пристрої вбудований NFC-модуль і встановлений мобільний додаток банку, що видав картку. Наскільки зручні безконтактні покупки через смартфони і як їх робити?

Принцип проведення оплат через смартфон

Мобільний телефон оснащується модулем NFC, що дає можливість абоненту оплачувати товари і послуги прямо зі смартфона. Телефон у такому випадку стає схожим на пристрій зчитування. Мається на увазі, що кошти списуються з банківського рахунку абонента, а не з рахунку оператора мобільного зв'язку. Також необхідно, щоб термінал чи банкомат, до яких підводиться телефон, підтримував NFC-платежі.

Переваги платежів з використанням NFC

Безконтактні платежі через смартфон

Використовуючи безконтактні технології, споживач отримує наступні переваги:

  • швидкість. Платіж по NFC проходить набагато швидше, ніж платіж готівкою або банківською карткою;
  • зручність. Ваш смартфон може замінити одну і більше банківських карток, виконуючи функції і телефону, і розрахункового апарату, і мобільного гаманця.
  • тікектінг. Ви можете оплачувати проїзд у будь-якому громадському транспорті. При цьому гроші знімаються як з особового рахунку абонента, так і з прив'язаної до рахунку банківської картки або електронного гаманця.
  • peer-to-peer NFC транзакції. У перспективі можна буде обмінюватись інформацією по NFC між двома мобільними пристроями (наприклад, перекинути гроші з одного телефону на інший).

Для кого призначені NFC-платежі?

В Україні число смартфонів, які підтримують NFC-технологію, щодня збільшується. За даними агрегатора цін Hotline, з 2534 смартфонів, які наразі продаються, близько 871 оснащені модулем NFC. Проблема полягає в тому, що поки ще дуже мало банкоматів і терміналів у торгових мережах приймають безконтактні оплати безпосередньо з телефонів. Але і з цим українці успішно справляються.

Так, на сьогоднішній день Приватбанк запустив опцію оплати квитків у транспорті через QR-код у смартфоні у 5-ти містах. У Київському метрополітені пасажири також можуть безконтактно оплачувати проїзд з мобільних пристроїв.

За даними Українського процесингового центру, кількість терміналів, що приймають NFC-платежі, за 2016 рік збільшилася з 9836 до 27400, а середня сума безконтактного платежу зросла з 49 до 148 гривень. Як здійснити оплату через мобільний телефон?

Як оплачувати телефоном з NFC-модулем?

ДДля здійснення покупок через смартфони на Android з функцією NFC власникові пристрою знадобитися:

  1. Завантажити мобільний додаток для безконтактних платежів одного з банків України - Ощадбанку, Кредобанку, Приватбанку, Укрексімбанку.
  2. Підключити в додатку банківську картку.
  3. Активувати модуль NFC в телефоні.
  4. Здійснити оплату.

Для користувачів айфонів безконтактні розрахунки поки що недоступні, так як Apple не підтримує сторонні програми для NFC-платежів, а мобільний додаток Apple Pay офіційно не працює в нашій країні. Однак і цей момент можна обійти, наприклад, завести картку іншої країни, яка підтримує Apple Pay, прив’язати її у додатку iPhone і змінити країну в своєму Apple ID.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві новини

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.