0 800 21 9393 укр
рoс

Як уберегтися від кібершахраїв: про крадіжки грошей в Інтернеті

17 січ. 2017 р. Новини

Компанії намагаються захищати онлайн канали передачі даних, які використовують для контактів з клієнтами. Проте, якщо сам користувач буде зневажливо ставитися до питань безпеки в Інтернеті, він ризикує стати жертвою зловмисників.

Шахрайство в Інтернеті  Шахрайство в Інтернеті 

Способи крадіжок грошей в Інтернеті

Для будь-якої фінансової організації важливо, щоб її клієнти дотримувалися заходів безпеки в інтернет-просторі. Особливо, коли компанія надає послуги онлайн. Адже якщо клієнти не будуть обережні, вони ризикують втратити свої гроші.

Мета кібершахраїв – заволодіти коштами користувача Мережі. А як це зробити? Найзручніший спосіб – під виглядом фінансової установи, послугами якої користується людина, дізнатися у неї конфіденційну інформацію про її рахунок. Наприклад, за допомогою електронного листа повідомити про проблему з рахунком і заманити людину на підроблений сайт. Тут користувач введе логін і пароль, тим самим повідомивши їх шахраям і відкривши доступ до своїх гр ошей.

Цей спосіб отримав назву "фішинг". Його реалізують у формі масових розсилок або особистих звернень до користувачів. А оскільки банки і багато небанківських фінансових компаній надають послуги онлайн, їхні клієнти повинні бути дуже обачними в питаннях кібербезпеки.

Яких запобіжних заходів повинні дотримуватися інтернет-користувачі?

Існують прості правила поведінки в Інтернеті, завдяки яким Ви і Ваші гроші будете захищені від кібератак.

  1. Запам'ятайте, що банк або інша фінансова установа ніколи не просить клієнтів передавати електронною поштою такі дані, як номер і термін дії картки, ПІН-код тощо. Отримавши подібний запит, передзвоніть в свою компанію або банк і переконайтеся в достовірності листа.
  2. Не відкривайте додатки до листів, отриманих від невідомих Вам відправників.
  3. Нікому не повідомляйте свої логіни і паролі до аккаунтів у платіжних системах, ПІН-коди та іншу інформацію, яка стосується Ваших рахунків і банківських карток.
  4. Обережно використовуйте картку під час розрахунків в Інтернеті. Намагайтеся купувати товари та послуги в перевірених інтернет-магазинах і компаніях. Звертайте увагу на те, як виглядає їхній адресний рядок. У захищених сайтів він оформлений у вигляді Green Bar: тобто, підсвічується зеленим і має з'єднання HTTPS. Цей протокол підтримує шифрування даних, що передаються через сайт.
  5. Купуйте товари та послуги на тих сайтах, які вказують свої контактні дані. У разі необхідності, ви повинні знати, куди звернутися з питанням або претензією.
  6. Для розрахунків в Інтернеті краще завести спеціальну картку і не зберігати на ній великі суми.
  7. Регулярно перевіряйте стан рахунку і залишок на ньому. Якщо виявите зникнення коштів, негайно зв'язуйтеся з банком і блокуйте рахунок.
  8. Також намагайтеся не зберігати конфіденційні дані на жорсткому диску в незашифрованому вигляді і регулярно оновлюйте антивірусну базу свого комп'ютера.

Як правильно відкривати листи з посиланнями?

Багато організацій справді використовують електронну пошту для зв'язку з клієнтами. Наприклад, фінансова компанія може надсилати на email позичальникам промокоди зі знижками на ставку по кредиту. Щоб її отримати, потрібно перейти за посиланням в листі та увійти в свій Особистий кабінет на сайті компанії, ввівши логін і пароль. Обережних користувачів може насторожити такий лист, проте є способи переконатися в його достовірності.

Перейшовши за посиланням, не поспішайте вводити свої логін-пароль. Відкрийте нову вкладку і знайдіть офіційний сайт компанії, в якій обслуговуєтеся. Порівняйте, як оформлений адресний рядок. Якщо він збігається, можете спокійно заходити у свій аккаунт за посиланням з листа.

Зверніть увагу й на Green Bar в адресному рядку. Якщо він є у сайту Вашої компанії, він має бути присутнім і в сторінки, на яку Вас привело посилання з листа. Наявність Green Bar означає, що сайт захищений сертифікатом EV SSL – тобто, пройшов детальну перевірку автентичності, включаючи верифікацію юридичної особи, якій належить ресурс. Шахраї не зможуть отримати такий сертифікат і, відповідно, подібну форму адресного рядка. Сайти з Green Bar і протоколом HTTPS вважаються найбільш захищеними від фішингу та інших видів інтернет-шахрайства.

Отже, в більшості випадків уникнути фінансових втрат в Мережі допоможе дотримання простих правил безпеки. І тоді онлайн шопінг і навіть отримання кредиту в Інтернеті стануть для Вас простими і зрозумілими завданнями.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.