0 800 21 9393 укр
рoс

Афери з грошима – як захистити себе від шахраїв

6 лип. 2018 р. Статті

Як тільки маленькі золоті кружальця стали засобом обміну матеріальними цінностями та оцінки послуг, з'явилися афери з грошима. Цікаво, що шахраї століттями використовують однакові схеми, а також технології впливу на людей. Звичайно, що з появою Інтернету аферисти удосконалилися – набули певних технічних навичок. Тому замість традиційного фальшування грошових купюр та продажу зіпсованих товарів, шахраї почали працювати з пластиковими картками, кредитами онлайн та отриманою від користувачів персональною інформацією.

Давайте розглянемо дієві схеми афер з грошима. Зверніть увагу на те, що більшість з них пов'язані з Інтернетом та безготівковими розрахунками. Справа в тому, що більшість шахраїв із задоволенням оселилися у віртуальному світі. Тому що для них так безпечніше. Крім того, саме тут постійно знаходиться вагома частка потенційних жертв злочинної дії.

Популярні схеми шахрайства в Інтернеті

img
  1. Аферисти створюють сайт. Скоріше за все, це буде інтернет-магазин. Під час купівлі краму вам запропонують оплатити його вартість наперед. Після того, як минуть всі терміни отримання товарів, діяльність веб-ресурсу припиниться. Або покупці отримають речі, якість яких сильно відрізняється від заявленої на сайті. Що робити в цьому випадку? Здійснювати закупівлі лише в перевірених інтернет-магазинах. Або вибирати опцію післяплати, яка відбудеться лише після огляду отриманого товару.
  2. Купівля речей або послуг в Інтернеті шляхом використання відомостей з чужих платіжних карток. Така дрібна грошова афера можлива, якщо злочинці мають зображення вашої карти з обох боків. Найбільш важливими є 3 цифри – код CVV, який розміщений на зворотній стороні вашої пластикової картки. Якщо шахраям відомі 16 цифр, розташованих на аверсі, та 3 – на реверсі, то покупка може бути здійснена без вашої участі та бажання. Що робити? Не афішувати номер своєї карти та приховувати 3 цифри, розміщені на її зворотній стороні.
  3. Скіммнінг. На банкомати підчіплюються пристрої, що можуть зчитувати коди, які вводять власники карток. Подальші дії шахраїв залежать від рівня їхніх технічних навичок. Комусь достатньо заволодіти карткою жертви, іншим буде потрібен номер телефону, треті використовуватимуть інтернет-банкінг аби вдертися в особистий кабінет користувача по коду. Що робити? Кожен раз оцінювати стан банкомата перед його використанням. Обмежити доступ сторонніх осіб до своєї картки. Особливо в комплекті з номером телефону, до якого вона прив'язана. Приховувати свій код CVV.
  4. Фішинг. Технічно підковані аферисти створюють фальшивий сайт – копії веб-сторінок відомого банку, кредитної спілки або інтернет-магазину. Змушують користувача залишити максимальну кількість відомостей про себе – дані паспорту, ідентифікаційний номер, дані пластикових карток. Після цього кібер-злочинець досить легко може зняти кошти з особистого рахунку жертви. Як врятувати свої гроші? Користувачу має здатися підозрілим будь-яке відхилення від норми його улюбленого ресурсу. Наприклад, інший відтінок фірмової кольорової гами, зміни в логотипі або зайві питання, які сервіс не повинні цікавити.
Важливо! Багато шахрайських схем з грошима починаються з того, що вам надійшов лист або повідомлення від невідомого відправника. Коли людина відкриває email, їй буде запропоновано перейти за посиланням. У цьому випадку шалено збільшується вірогідність внести на свій ПК вірус або програму, яка буде скеровувати вас на псевдо-сайти або передавати злочинцям необхідні їм відомості.

Інші шахрайські схеми

  1. Модна серед шахраїв афера – смішинг. Людина отримує SMS-повідомлення з банку – з псевдо-банку. Зміст меседжу залежить від ідеї афери. Поширене прохання – передзвонити по іншому номеру або повідомити кодове слово, яке потрібно для подвійної верифікації. В цьому випадку радимо зателефонувати довіреному працівнику банку, або на гарячу лінію, або особисто зайти в найближче банківське відділення.
  2. Практично завжди спрацьовує повідомлення про те, що людина виграла автомобіль або туристичну путівку. Пропозиція може надійти по пошті. Але іноді повідомлення про приз людина отримує прямо на вулиці або в торгівельному центрі. Який в цьому сенс для шахрая? Щоб отримати приз, за умовами акції, треба нібито сплатити податок – 1-10%. Багато людей з радістю сплачують частку, аби отримати весь подарунок. Звісно, що після цього вони ніколи не побачать обіцяне авто або туристичну путівку.

Запобіжні заходи проти аферистів

img

Більшість сучасних шахраїв застосовують ті ж самі методи, які здавна використовували продавці неякісного краму.

  1. Злочинні дії базуються на найгірших людських якостях – жадібність та спрага до подарунків.
  2. Шахраї охоче працюють з чесними людьми, які в останню чергу запідозрять злий намір у подарунку, проханні допомогти або ідентифікувати себе.
  3. Фактор часу – практично всі махінації з грошима здійснюються швидко. Це потрібно, щоб людина не встигла вчасно прийти до тями і зрозуміти, що тут щось не так.

Тому всі дрібні шахрайства з грошима по відношенню до себе можна попередити. Варто лише пригадати ціну “безкоштовного сиру в мишоловці”. Відповідно, будь-які дії з грошима або особистими даними потребують осмислення.

Важливо! Солідні фінансові організації завжди захищають персональні дані, які отримують від клієнтів. В Moneyveo всі відомості, отримані нами від клієнтів, автоматично шифруються. Система, яка працює на базі штучного інтелекту, приймає рішення про видачу кредиту онлайн самостійно. Тому можливості дістатись до персональних відомостей потенційних клієнтів не має жоден співробітник компанії. Підтвердженням цього є сертифікати безпеки. З ними можна ознайомитися на сайті.

Що робити жертві грошових махінацій

img
  1. Миттєво блокуйте свої картки, як тільки відомості з них потрапили до рук шахраїв. Це можна зробити в найближчому відділені банку, в телефонному режимі або в банкоматі самостійно – для цього достатньо 3-5 разів натиснути неправильний пін-код. Картку вам потім розблокують, але в потрібну мить ваш рахунок буде врятований від розграбунку.
  2. Якщо ви зрозуміли, що передали свої дані аферисту, швидко повідомте правоохоронні органи та відповідального за свої рахунки банкіра.
  3. Якщо афера вже відбулася – вас пограбовано, то реагувати треба швидко. Тільки в цьому випадку співробітники правоохоронної системи дають шанс на повернення вкрадених коштів.
У всякому разі, в період власної фінансової кризи варто звернутися до перевіреної компанії Moneyveo. В цьому випадку особисті дані будуть захищені, а ви зможете розраховувати на кредит онлайн на картку, який забезпечить вашу потребу у швидких грошах.

Як бачите, сучасні махінатори активні, творчі та мають високий технічний потенціал. Крім того, методи їхньої роботи базуються на знанні людської психології, тому кожен з нас може поповнити ряди жертв. Кожен, хто користується послугами сумнівних кредиторів та вірить в добрі наміри незнайомих людей.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві статті

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.